lördag 28 april 2012

Liten kommun

Hå hå ja ja, dessa förkylningar. Men igår kväll så såg och kände jag att lillstoshans feber var på nedgång, och därför fick hon inget febernedsättande inför natten. Och hon sov ganska exakt 12 timmar i sträck, jag har inte vaknat av att hon skulle ha gnällt över nåt, så det är ju fantastiskt skönt! Känner mig typ utvilad idag:-) Tack vare makens skiftschema så föll det sig så att vi bara behövt vabba 2 timmar var denna vecka, och det är ju riktigt överkomligt.

Jag har tyvärr inte tid att vara borta från jobbet så mycket, det är så mycket att göra när man bara jobbar halvtid. Och så tar jag väl i och för sig på mig det ansvaret att vissa saker borde gå genom mig, så... det är väl mitt eget fel. Men det gäller ju att hjälpas åt, och många arbetsuppgifter är ju verkligen mina. Jag håller på med en viktig upphandling, t.ex. och jag vill inte komma efter med den, för det är så mycket att tänka på och komma ihåg när man håller på med en sån.

Förresten så fick jag i veckan höra från 1:e socialsekreteraren i kommunen: "visst ska ni ha en till?" Jag tror att vi aldrig har pratat med varann, jag vet bara hur hon ser ut, så döm om min paffhet över frågan! Men allt har ju sin förklaring. Hon fick höra det på socialnämnden i kommunen. Snacka om att vi bor i en liten kommun:-D  Och nej, vi är inte anmälda till socialtjänsten för något, det var lite "small talk" på nämnden :-)

Inga kommentarer: