lördag 10 mars 2012

Björn, du ser lite blek ut

Ja, det var ju ändå kvällens allra bästa citat från mello. Ja - jag såg det, faktiskt! Det kan ju gå ett par år mellan gångerna, men ikväll prickades det in att 1. Maken jobbade (han är ordförande i våga vägra mello) och 2. Jag kom ihåg att det var och hade dessutom sån tur att det var finaldags. Jag orkar inte med alla dessa deltävlingar från början, det är ju bara utdraget lidande. Jag plågas av dessa röstningar av svenska folket som jag inte begriper mig på. Men i år är jag riktigt nöjd, jag var helt fascinerad av Loreen:-) David Lindgren hade gärna kunnat få komma 2:a, eller Lisa Miskovsky. Hur herrarna ovan ens var i final kan jag inte begripa. Men smak kan inte diskuteras, den är bred och olika. Min vana trogen från det jag var liten så somnade jag under omröstningen, så den ses i denna stund:-)

Tyvärr så fick Alva ett återfall på magsjukan just innan mello. Efter bytet till pyjamas satte vi oss i soffhörnet och hon var helt fascinerad av sången Baku, Baku som sjöngs från början! Hon rörde sig i takt till musiken:-) Sen sov hon gott när första mellolåten började (David L). Så det var tvära kast, men det är ju jobbigt med magsjuka. Nu får hon sova på fastande mage, får se om hon vaknar nåt i natt och behöver få nåt i sig.

Inga kommentarer: