tisdag 26 maj 2009

Kort i fokus v. 22

Denna vecka på Kort i fokus så har vi utmaningen att göra ett mosaikkort! Mosaik är för mig nåt man liksom pusslar ihop så att det passar tillsammans, och jag råkar ha ett pussel från QK som jag ville passa på att använda, så det är mosaikbesläktat iaf Pusselbitarna är stansade i Wisteria Finch, och de är chalkade med chestnut roan. Bakgrundspapperet är från Kaiser Craft "Old world, Northern star". Tagen är från 7gypsies, spets och band fanns i mina gömmor. Stämpelmotivet är först inkat i 3 olika färger och sen stämplat med en Tim Holtz-stämpel. Och utstansad med "Ovals" från Nestabilities. Jag har även lagt krakeleringslack över hela motivet, vilket inte framkommit vid fotograferingen. Kanter är rivna och chalkade. Stämpeln "tycker om dig" är swedish sentiments från Doodlefactory (tror jag).
Hoppa in och kolla vad mina kollegor på KiF har gjort för tolkningar - de har gjort på ett annat vis:-)
Kram på er och på återseende!

Inga kommentarer: